• The World
  • is but a
  • Canvas
  • to the
  • Imagination
YUNOCOCO geeft jouw bedrijf vorm & kleur

Kleurrijk nieuws

Al 12 jaar lang kiest AkzoNobel jaarlijks de trendkleur van het jaar. Aan het kiezen van dé kleur gaat jaarlijks een wereldwijd onderzoek vooraf. 



Onlangs heeft AkzoNobel het Human Cities-initiatief gelanceerd dat erop gericht is om mensen over de gehele wereld een energieker en bruisender stadsleven te geven. Een belangrijk fundament daarvan is kleur. 


Na een aantal jaar van koele kleuren is nu eindelijk weer eens een warme, positieve trendkleur gekozen: Koper Oranje. We associëren Koper Oranje met warmte, de woestijn, zonsondergangen en andere zachte en positieve dingen. 


De visie
 

Koper Oranje staat centraal voor een positieve kijk op de wereld en het dagelijks leven. Het centrale idee voor 2015 is dat mensen nieuwe manieren ontdekken om hun leven kleur te geven en een warmere, meer zorgzame samenleving voor ons allemaal creëren. Volgens de experts zal alledaags + het bijzondere ontdekken in het normale een nieuwe filosofie worden in design. 


Kleurencombinaties

Koper Oranje geeft een diepte die perfect combineert met roze, neutralen, wit en andere tinten oranje, maar ook metallic kleuren en houttinten. Houd je echter wel van wat spanning, dan kun je Koper Oranje ook prachtig combineren met de trendkleur van vorig jaar: Teal. 


Wellicht is Koper Oranje een mooie kleur voor een nieuw logo? 

 

Ga terug

Laatste Tweet